Zorza polarna
Podczas eksploracji świata The Long Dark można zaobserwować, że zorze polarne często występują na niebie, pojawiają się i znikają zgodnie z jakimś nieznanym zestawem naturalnych zasad. Poza tym, że działają jak upiornie piękne przypomnienie tego, co się wydarzyło, zorza polarna wpływa również na otaczający świat w grze.
W trybie przetrwania i większości wyzwań pojawienie się zorzy jest rzadkie i zależy od wielu czynników, niezależnie od regionu. Pojawia się tylko w nocy, czasem dobrze po zachodzie słońca i tylko wtedy, gdy jest ładna pogoda bez mgły i śniegu.
Kiedy zorza jest obecna, elektronika ożyje. Światła będą migotać; komputery włączą się, czasami ujawniając informacje sprzed Rozbłysku; radia w budynkach lub samochodach mogą być użyteczne i, jeśli są włączone, będą odtwarzać muzykę klasyczną. W Wintermute winda w Carter Hydro Dam zaczyna działać w trybie historii.
Drapieżniki będą niezwykle agresywne i bardzo niebezpieczne podczas zorzy polarnej. Zignorują bodźce, których zwykle się boją, więc rozbłyski, ogniska i podobne przedmioty nie są niezawodnymi środkami odstraszającymi. Drapieżniki będą również blokować gracza z większej odległości i będą ścigać przez dłuższy czas.
Jednak wilki i niedźwiedzie wydają się bać jasnych świateł, które ożywają podczas zorzy polarnej. Unikną lamp ulicznych, reflektorów i innego jasnego oświetlenia elektrycznego, podobnie jak wilki zwykle uciekające z ognisk. Ponadto wszystkie wilki i niedźwiedzie mają zielone, opalizujące poświaty na futrze, które są widoczne z dużej odległości. Tusze tych drapieżników zachowują zielony blask, nawet po zakończeniu zorzy.
Źródło zdjęć: https://thelongdark.fandom.com/wiki/Aurora
Komentarze
Prześlij komentarz